Verlies de maat niet!
Week van het Hartritme: 17 > 21 juni 2019
NL FR

Houd de maat!

De Week van het Hartritme is een initiatief van de Belgian Heart Rhythm Association (BeHRA) dat jaarlijks plaatsvindt om de Belgische bevolking bewust te maken voor de gevaren hartritmestoornissen. De BeHRA streeft ernaar om het aantal slachtoffers van deze vaak zware en soms zelfs dodelijke aandoeningen terug te dringen en de levenskwaliteit van hartpatiënten te verbeteren. Dit jaar gaat de Week van het Hartritme door van 17 tot 21 juni.

Om de tiende verjaardag van onze sensibiliseringscampagne te vieren, focust de campagne niet langer op één stoornis, maar op een heus portaal van hartritmestoornissen: voorkamerfibrillatie, hartstilstand, tachycardie en extrasystolen. Zo wordt de bewustmaking van de Belgische bevolking voor de symptomen, de gevaren en de preventie van hartritmestoornissen verdergezet.

Uw hart is een spier, verzorg het!

Gematigd sporten zorgt namelijk voor een gezonder hart. Door twee keer per week te sporten (voor een totaal van 2-3 uur) verbeter je je lichamelijke gezondheid! De voordelen van cardiotraining zijn talrijk. Allereerst, is er een betere oxygenatie van het lichaam dankzij de langdurig geleverde inspanning. Vervolgens wordt het uitwisselingsvlak tussen het bloed en de longen verhoogd, waardoor onder andere de ademhaling efficiënter wordt.

Cardio is ook een uitstekend middel om gewicht te verliezen omdat er veel calorieën verbrand worden. Deze oefeningen werken op meerdere spieren tegelijk en impliceren, tijdens de inspanning, een verhoging van de hartfrequentie. Het is een trainingsmethode aangepast voor zij die wensen om hun uithoudingsvermogen te verbeteren en om nutteloze vetten te verbranden.


Raadpleeg de kaart hieronder en ontdek welke acties bij u in de buurt plaatsvinden!
Klik op één van die om er meer over te weten.

Een initiatief van

Sponsors